San Antonio Station Retracts Report After Being Sued

Back in October, FTVLive told you that a San Antonio attorney had sued KENS-TV claiming he was defamed and libeled in news reports.

Lawyer Jon Christian Amberson’s lawsuit  was for at least $1 million in actual damages and $5 million in punitive damages from the station.

Well now, KENS has gone on air and issued an apology for what they said was  erroneous investigative reports.

The CBS affiliate retracted two stories that attorney Amberson said had wrongly reported that he stole land and mineral rights from a Karnes County couple.

“We apologize to Mr. Amberson for the inaccurate and incomplete presentation the I-Team reports presented about him,” KENS anchor Sarah Lucero said at the end of the retraction, which lasted 1 minute and 41 seconds. KENS broadcast the retraction on its 6 p.m. newscasts Monday and Wednesday. It also was slated to air on its 10 p.m. newscast Wednesday. It also was posted on the station’s website.

Curtis Cukjati, Amberson’s lawyer, said a confidential settlement was in place to resolve the lawsuit but wouldn’t say whether it includes a financial component.

“All I can say is the matter has been resolved to the parties’ satisfaction,” Cukjati said

Triston Sanders, the station’s executive news director, declined to comment.

The Reporter who did the story has left the business for PR.


H/T San Antonio Express News